Dag 4 vrijdag 11-08-2017

11 augustus 2017 - La Garde-Adhémar, Frankrijk

Dag 4 Velorail (vrijdag 11 Augustus )

Op de vierde dag zijn we naar "De Velorail: een fietstrein" gegaan. Een fietstocht van 12 km dwars door de imposante Gorges du Doux. We starten in Boucieu-le-Roi en hebben het parcours Dees Viaducts genomen. Een reis die om 12:30 begon en om 15:00 uur eindigde. De tocht begon met een treinreis op een oude trein van een half uur. Na de treinreis nog een speech met de regels wat mag en wat niet mag en toen mochten we eindelijk gaan fietsen 12 km terug naar Boucieu-le-Roi. Een mooie tocht met de mannen voorin om te trappen en de vrouwen achterin. Helaas was het erg fris en zaten de vrouwen verkleund op de achterbank en duurde de 12 km nog al lang. Aan het einde van de rit een warme chocolade met slagroom en een wafel met duo pinoti en slagroom. Voor de tocht naar montelima was het te laat geworden en zijn we doorgereden naar la Garde Adhemar om stokbrood te kopen. Maar goed ook want onderweg hadden we een flinke file. Die avond nog een beetje ge-ipad en toen naar bed.